Câţi dintre voi aţi auzit de
Chevrolet Corvette? Probabil 99,99%. Este şi normal, deoarece
vorbim de unul dintre cele mai cunoscute simboluri pe patru roţi
ale Americii, alături de
Ford Mustang.
Din păcate pentru nostalgici, noile generaţii Corvette au
renunţat la stilul musculos al primelor generaţii şi au devenit
nişte maşini sport cu un look prea modern, dar şi cu o
personalitate prea puţin vizibilă pentru gusturile celor pasionaţi
de numele Corvette. Cei de la Rossi Motor Company vin,
însă, cu o soluţie care îmbină stilul de altă dată cu tehnologia
modernă.
În primul caz, designerii s-au inspirat din imaginea Corvette-ului Stingray lansat în 1963, care se
distingea prin luneta divizată în două părţi şi umerii spate foarte
largi, datorită terminării habitaclului într-un unghi ascuţit.
Stopurile continuă ideea perechii de cercuri, dar acum sunt mai
mari, iar bara cromată a modelului original se regăseşte şi pe noua
creaţie, care astfel capătă o individualitate reuşită. Pentru că
numele Corvette este asociat cu sportivitatea, cele două ieşiri ale
evacuării sunt foarte generoase – cel mai probabil ecologiştii le
vor considera de prost gust…
În partea din faţă avem parte de o adaptare a lui
Corvette Stingray original din ’63: dacă cele trei
umflături de pe capotă şi aripi au fost păstrate în noul design, în
ce priveşte farurile, acestea nu mai sunt escamotabile, ci sunt
integrate mult mai agresiv, amintind puţin de
Chevrolet Camaro. La fel ca în spate, a fost păstrată ideea
celor două bare cromate, dar rămâne de văzut dacă modelul de serie
nu va renunţa la ele din raţiuni de securitate a pietonilor.
Din nefericire, nu s-a putut adapta ideea bosajelor evazate ale
roţilor, care îi dădeau maşinii un look de avion. Pe de altă parte,
nu a fost nici o problemă cu transpunerea pe noul model a fantelor
de aerisire de pe aripile faţă. Oricum, aproape din orice unghi,
legătura de rudenie dintre Rossi SixtySix şi Corvette-ul
din anii ’60 este foarte clară, obiectivul designerilor
fiind atins.
În ce priveşte partea tehnică, lucrurile sunt foarte simple. Şi
asta pentru că Rossi SixtySix va fi construit pe platforma
actualului Chevrolet Corvette, deci va avea un motor V8 de 400
CP. Performanţele, însă, nu vor fi la fel de bune, deoarece
masa noii maşini va fi mai mare cu aproape 200 kg faţă de a
Corvette-ului (1,4 tone), depăşind 1,6 tone.
Însă acesta este un compromis acceptabil pentru reînvierea în
stil modern a reuşitului Corvette Stingray. Mai ales dacă ne gândim
la preţul pe care îl va avea această bijuterie: circa
130.000 USD va costa noul Rossi SixtySix, preţ care
include maşina de bază Corvette, care poate fi transformată în doar
5 zile, în condiţiile în care clientul nu doreşte o customizare
suplimentară a interiorului.